Preocuparea omului lovit de boală este aceea de a-şi asigura, în continuarea vieţii, un trai cât mai sănotos, după principiul „ tot păţitu-i priceput”, aşa cum spune un proverb înţelept, ca toate proverbele, din popor când cineva se loveşte cu capul de pragul de sus şi când înţelege, în sfârşit, ( chiar şi în al doisprecilea ceas), să-şi dimensioneze existenţa la rigorile unui trai sănătos, fără excese alimentare, bahice sau de altă natură, pentru a mai adăuga câţiva ani la edificiul acesta şubred, denumit viaţă. Un asemenea om avizat va descoperi surprins că lumea nu se rezumă la măcelăriia din colţ ( unde se vinde carne roşie şi băuturi ieftine!), existând ceva mai încolo şi alte magazine printre care drogheriile de cartier, un fel de farmacii atipice, care doar aduc a farmacii, fiindcă acolo nu se desfac medicamente, ci produse naturiste, de la plante, la ciaiuri, cosmetice, sonde, supozitoare şi produse alimentare naturale, alese profesionist, urmând prescripţii şi sfaturi medicale. Adevărul e că pe aici nu se prea îngrămădeşte lumea, oamenii tineri şi sănătoşi caută produse adevărate, nu ceaiuri,( nu poţi trăi şi munci numai cu ceaiuri!) conştienţi că primele nu sunt sănătoase şi că de la o anumită vârstă, trebuie să te orientezi către celelalte. Sintagma „ merge şi aşa”, justifică lipsa de măsură omului, inconştienţă, bravada celui încă sănătos, dar, pe fond, suficenţa omului este înşelătoare, amânând temporar decontul cu boala, care nu întârzie să apară când te aştepţi mai puţin. Drogheriile, din păcate, concurate, acerb de
Plafar-uri, de magazinele generaliste şi de farmacii ( care desfac mai nou şi plante naturale ) sunt astăzi pe cale de dispariţie, întărind dictonul potrivit căruia lucrurile bune n-au viaţă lungă spre deosebire de celel rele. Comerţul online bate şi acesta pasul pe loc, deoarece omul fie nu are acces la internet, fie preferă bătrânul Plafar, unde poate mâna pe plantă, pipăind-o, nu extaziindu-se în faţa unei poze afişată pe cine ştie care site. Nici marile companii străine nu fac mulţi pureci pe aici cu suplimentele lor naturiste miraculose, în pofida unei reclame agresive, chiar deşănţate uneori, care nu prinde la o clientelă conservatoare ( cum estea aceasta de pe la noi), extrem de conservatore şi neinformată.