Cum sa fii in forma maxima in aceasta iarna

Cum sa fii in forma maxima in aceasta iarnaIn aceasta iarna, vei fi intr-o forma maxima datorita sfaturilor si trucurilor noastre. Tehnici noi, sfaturi de alimentatie, produse naturale…totul pentru a va pastra tonusul si vitalitatea.

Mizeaza pe fructele de sezon

Alimentatia te poate ajuta sa iti pastrezi forma si vitalitatea de care ai nevoie sa lupti impotriva bacteriilor si alti virusi specifici iernii. De exemplu, poti consuma fructele urmatoare:

  • Citrice: bogate in Vitamina C, esentiala pentru  a te pastra in forma si pentru a fi mai rezistenta in fata bolilor;
  • Banana este ideala impotriva tusei seci, in special cand este gatita la vapori. Puternica sa concentratie de Vitamina C este esentiala bunei functionari a sistemului imunitar. In plus, banana contine serotonina, hormon cunoscut si sub numele de hormonul bunei dispozitii;
  • Nuca este recomandata in special pentru proprietatile sale revigorante datorita continutului sau bogat in Vitamina E, fosfor, calciu si magneziu;
  • Strugurele este cunoscut a fi drept fructul tonusului si al vitalitatii, fiind bogat in vitamine din grupa B si P, care sporesc activitatea Vitaminei C;

Mizeaza pe legumele de sezon

Legumele de sezon iti vor conferi tonus si vitalitate. De exemplu, poti consuma urmatoarele legume de sezon:

  • Varza – 24kcal/100g, bogata in Vitamina C ;
  • Andive – 15kcal/100g, contin o multime de vitamine (C, B1, B2, PP) si seleniu;
  • Ardei – 27kcal/100g, bogat in vitamine si minerale;
  • Dovleac – 20kcal/100g, bogat in provitamina A si potasiu;

Mizeaza pe produsele naturale

Pentru a te pastra in forma si pentru a avea un maxim de tonus pe timp de iarna, foloseste cat mai multe produse naturale: propolis, laptisor de matca, probiotice, drojdie de bere, spirulina, uleiuri esentiale…

Fa sport in mod regulat

Sportul reprezinta modalitatea excelenta de a te pastra in forma maxima in aceasta iarna. Sportul iti permite sa:

  • Facilitezi somnul ajutandu-te sa evacuezi tensiunile;
  • Combate depresia de sezon deoarece sporeste productia de endorfine;
  • Te pastreaza in forma deoarece favorizeaza cheltuielile energetice;
  • Combate virusii de orice fel deoarece sportul te ajuta sa faci fata scaderii bruste de temperatura, in special daca este efectuat afara;
  • Te ajuta sa te renunti la diferiti excitanti precum cafeaua, tigara sau alcoolul;

Descopera beneficiile luminoterapiei

Aceasta tehnica iti permite sa compensezi lipsa luminii iarna si sa lupti impotriva depresiei de sezon. Aceasta blocheaza melatonina (hormonul care declanseaza somnul), secretata in mod anormal pe timp de zi din cauza lipsei de expunere la lumina si creste nivelul de serotonina. Echilibrul dintre trezire si som este deci regasit. Acelasi lucru se poate spune si despre forma ta.

Cum functioneaza luminoterapia? Este suficient sa te expui in mod regulat la o lumina artificiala care reproduce intensitatea si spectrul luminos al luminii solare. Trei tipuri de aparate sunt disponibile pe piata: lampa de luminoterapie, simulatorul de lumina si ochelarii de luminoterapie.

Somnul este esential

Somnul este esential pentru buna functionare a organismului nostru. Acesta nu este facut doar sa treaca mai repede timpul ci reprezinta un veritabil barometru al sanatatii noastre. Este important sa dormi cel putin 7-8 ore pe noapte, sa nu pierzi noptile aiurea.

Ce alte sfaturi ai?

Be Sociable, Share!