Cu ce alimente poti asocia merele pentru un maxim de beneficii?

marMarul se numara printre cele mai apreciate fructe de pe meleagurile noastre. Este un fruct consumat de catre om inca din cele mai vechi timpuri. Omul, apreciind gustul si intrebuintarile marului, a inceput sa-l cultive, fiind un pom fructifer existent si in zilele noastre. Marul se asociaza perfect cu un numar mare de alimente sarate si dulci, toate pentru placerea ta gustativa dar si pentru sanatatea ta. Descopera alimentele ʺprieteneʺ ale marului si beneficiile acestor combinatii.

Simplu si usor de consumat, marul este un aliment ce confera o multime de beneficii santatii. Anti-age datorita mineralelor, vitaminelor si oligoelementelor, marul este bogat si in antioxidanti ce-i permit sa lupte impotriva bolilor cardiovasculare. Nivelul sau ridicat de fibre regleaza nivelul de zahar din sange si nivelul de colesterol. Marul este fructul vedeta al tuturor curelor de slabire. Marul te scapa de senzatia de foame si permite arderea grasimilor datorita actiunii floridzinei care favorizeaza combustia zaharului si al grasimilor, nu stocarea acestora. Marul poate fi deci consumat fara moderatie inainte si dupa fiecare masa.

Mar si peste: farfuria anti-colesterol

Marul, bogat in fibre, in pectine in special, ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau. Pentru a spori acest efect anti-colesterol, este bine sa-l consumi alaturi de pestii bogati in Omega 3, cel putin de trei ori pe saptamana, evitand desigur pestele pane, prea gras.

Mar si rata: farfuria care te protejeaza impotriva declinului mintal

Rata este bogata in Vitamina B12, esentiala protejarii creierului impotriva declinului cognitiv. Aceste vitamine hranesc sistemul nervos si stimuleaza transmisia mesajelor de la creier la nervi. Actiunea sa protectoare este amplificata datorita folatilor (Vitamina B9), prezenti in mar.

Mar si pui: farfuria anti-diabet

Bogat in fibre solubile si in pectina, marul regleaza nivelul de glucide din sange. Puiul, carne slaba, bogat in Vitamina B, ajuta si el la echilibrarea nivelului de zahar din sange. Farfuria pui-mar este ideala pentru persoanele care sufera de diabet dar si pentru controlarea foamei pentru persoanele aflate la regim.

Mar si banana: farfuria digestiei

Marul si banana contin fibre insolubile excelente pentru accelerarea tranzitului intestinal. Consumul merelor alaturi de banane permite reglarea digestiei, fiind excelente impotriva constipatiei. Pentru aceleasi efecte enumerate mai sus, merele pot fi combinate cu prunele.

Mar si scortisoara: farfuria care te scapa de pofta de mancare

Dupa cum spuneam mai sus, marul este fructul vedeta in cadrul regimurilor de slabit. Bogat in pectine, fibre care te ajuta sa scapi de senzatia de foame si de pofta de mancare, ultra eficiente, marul iti confera o senzatie de satietate si permite arderea zaharurilor si a grasimilor. Daca ai obiceiul sa consumi un mar inainte de fiecare masa, sa stii ca acesta reduce cu 15% cantitatea de calorii consumate la masa respectiva. Scortisoara, bogata in HMCP, un flavonoid care contribuie la reglare zaharului din sange este un condiment anti pofta de mancare care se asociaza perfect cu marul pentru a te scapa de pofta de mancare.

Be Sociable, Share!