Beneficiile castravetilor murati

castraveteCunoscut pentru faptul de a fi un excelent aperitiv, castravetele murat este adulat de adeptele dietelor de slabit. Castravetele murat iti taie pofta de mancare. Dar, in afara de asta, castravetele murat mai are o multime de alte beneficii. Hai sa le descoperim impreuna pe toate!

Un aperitiv excelent pentru digestie

Castravetele murat este cel mai adesea folosit sub forma de aperitiv pentru a stimula apetitul, datorita gustului sau acidulat si aromatic. In plus, castravetele murat are un rol laxativ, favorizand digestia.

Taie pofta de mancare

Adepte ale dietelor de slabit, linistiti-va! Castravatele murat este noul aliat al formei voastre. Castravetele murat poate fi consumat fara restrictii in timpul unei diete, fara sa iti fie teama ca te ingrasi. Este si gustarea excelenta intre doua mese. Un sfat: opteaza pentru castravetii murati facuti in casa, nu pentru cei gasiti in comert care contin conservanti artificiali si zaharuri adaugate. Continutul bogat in fibre al castravetelui murat te va ajuta sa te mentii la o greutate normala iar arderea grasimilor va fi stimulata.

Un aliment cu un continut scazut de calorii

100g de castraveti murati contin doar 16 calorii. Inca o veste excelenta pentru doamnele si domnisoarele care vor sa slabeasca. Dar, inainte de a incepe sa-l consumi, trebuie sa stii care este ratia potrivita. Ratia cotidiana pentru un copil este limitata la 2 castraveti murati pe zi. In timp ce pentru adulti, ratia este de 4 castraveti murati medii, adica in jur de 10-25g, cu un continut de 1-4 calorii.

Bogati in antioxidanti, castravetii murati contribuie la eliminarea radicalilor liberi ce sunt responsabili de deteriorarea celulelor organsimului care duc, implicit, la imbolnavire. Castravetele murat reduce riscul aparitiei bolii Alzheimer, regleaza digestia si tractul intestinal, elimina constipatia si durerea.

Castravetii murati pot preveni cancerul de colon. Castravetii murati, preparati in muratura, nu in otet, sun capabili sa tina sub control flora intestinala. Proprietatile nutritionale ale acestora sunt vaste, luptand in mod eficient impotriva unui numar mare de boli. Expertii sustin ca acestia previn cancerul de colon.

Sarac in calorii, castravetele murat contine foarte putine vitamine si minerale. Castravetele murat se dovedeste a fi o sursa mare de sodiu (700 mg de sodiu/100g de castraveti murati). Le recomandam persoanelor care sufera de hipertensiune, boli cardiace sau de boli renale sa ii consume cu moderatie.

Nu doar castrevetii murati sunt foarte sanatosi ci orice alte legume murate. Iata ce trebuie sa ai in vedere in momentul in care pui muraturile pentru a beneficia de toate proprietatile acestora:

  • Nu mura legumele in apa dura, acest lucru poate modifica aciditatea solutiei si afecteaza procesul de murare al acestora;
  • Nu mura legumele in vase de arama sau de fier, acestea vor reactiona in contact cu otetul si sarea;
  • Mureaza doar legumele proaspat spalate;
  • Poti folosi la murare urmatoarele mirodenii: seminte uscate de marar, hrean, frunze de visin, ardei iute, coriandru, boabe de mustar, piper.

 

Be Sociable, Share!