Beneficiile alimentelor din bucataria japoneza

dieta japoneza

Bucataria japoneza este asociata cu hrana sanatoasa precum sushi. Cu toate acestea, exista mult mai multe alimente specific japoneze, extrem de sanatoase si delicioase. Japonezii sunt cei care au descoperit secretul tineretii fara batranete. Acestia detin recordul pentru cea mai mare speranta de viata din lume. Secretul lor? Mancarea sanatoasa este unul din factorii majori. Ghimbir, alge, ceai verde, orez, peste gras, soia…alimentele ce compun bucataria japoneza favorizeaza pierderea in greutate si poseda o multime de beneficii asupra sanatatii. Iata-le!

Ghimbirul

Ghimbirul faciliteaza digestia si combate greturile. Gingerolul, principiul activ din ghimbir are proprietati anti-inflamatorii si antioxidante. Ghimbirul este folosit pentru diminuarea manifestarilor inflamatorii ale reumatismului.

Pestele crud

Alb si gras, japonezii sunt nebuni dupa pestele crud. Pestele alb (salaul de exemplu), foarte sarac in calorii contribuie la pierderea in greutate. Pestele gras (somon, ton), bogat in Omega 3 este excelent pentru inima si creier.

Algele

Nori este una din cele mai cunoscute alge. Extrem de saraca in calorii, 35 kcal/100g si bogata in proteine, 5.81/100g, alga Nori confera rapid senzatia de satietate. Cu alte cuvinte, este aliatul perfect al doamnelor si domisoarelor ce vor sa slabeasca. Bogata in fibre, aceasta alga faciliteaza digestia. Excelenta sursa de antioxidanti, de vitamine  – C si B12 – de minerale, aceasta te ajuta sa lupti impotriva bolilor cardiovasculare, colesterolul rau si previne aparitia cancerului de san.

Orezul

Extrem de bogat in zaharuri lente, orezul favorizeaza senzatia de satietate (limiteaza senzatia de foame dintre doua mese) si te scapa de pofta de rontait. Bogat in oryzanol, orezul lupta impotriva colesterolului rau. Orezul este si un aliment anti-diabet. Chiar daca japonezii il prefera alb, noi te sfatuim sa il consumi pe cel integral, mai bogat in magneziu si in substante protectoare.

Soia

Extrem de bogata in proteine – 38,2 g/100g –  soia contine si o multime de fibre. Soia este un aliment vegetal extrem de satios care te ajuta sa te pastrezi in forma si sa pierzi in greutate. Soia este si anti-colesterol, anti-diabetic si protejeaza inima.

Ceaiul verde

Ceaiul verde este compus din catechine care ard grasimile. Acesti polifenoli stimuleaza combustia caloriilor si permit pierderea in greutate, pierderea grasimii de pe abdomen in special. Ceaiul verde este un veritabil aliat al formei si sanatatii noastre.

Semintele de susan

Semintele de susan au un continut ridicat de calciu (excelent pentru oase) si de Omega 3 (excelente pentru inima si creier). Semintele de susan contim sesmina, substanta ce protejeaza ficatul si mult fier care fortifica vasele de sange si imbunataeste starea de sanatate a pielii si a parului.

Otetul de orez

Sushi inseamna orez acrit cu orez. Omniprezent in bucataria japoneza, otetul are un efect benefic asupra digestiei si a grasimilor, permitand reducerea crizelor de glicemie.

Pentru japonezi, servitul mesei este un adevarat ritual. Sunt extrem de atenti la portia servita, modul in care este servita, facandu-si timp pentru a savura aroma mancarurilor. Invata de la ei si vei avea doar de castigat. Deviza lor: la micul dejun mananca ca un rege, la pranz ca un print si la cina ca un cersetor.

Be Sociable, Share!