5 motive excelente pentru a manca piersici

Savuroase, galbene sau albe, piersicile au o multitudine de beneficii asupra sanatatii, aliati de nadejde pentru organismul nostru. Pentru a profita din plin de calitatile nutritionale ale piersicilor, consuma-le intregi, cu coaja cu tot. Coaja este cea care contine majoritatea nutrientilor esentiali sanatatii noastre.

Piersica pentru a manca cat mai lejer

Saraca in calorii (50 de calorii/100g), cu un continut scazut de zahar (9g de zahar/100g), piersica constituie desertul ideal, echilibrat, ingredientul vedeta din salatele de vara.

Plina de vitamine

O piersica furnizeaza in jur de 8-10 grame de Vitamina C, adica in jur de 10-12% din aportul zilnic recomandat. Cu cat sunt mai inchise la culoare, cu atat au un continut mai bogat de flavonoide care imbunatateste actiunea Vitaminei C. Aceasta vitamina ne apara de infectiile virale si bacteriene, contribuie la asimilarea fierului si are un efect antioxidant puternic.

Hidratare si remineralizare

Compusa din 87% apa, piersica permite rehidtarea corpului si eliminarea toxinelor in exces. Apa este esentiala bunei functionari a circulatiei sanguine si activitatii cerebrale. De fapt, sangele este constituit din 95% apa. Apa este cea care conduce nutrientii pana la celulele organismului si elimina deseurile in exces. Tesuturile celulare ale creierului sunt compuse din 85% apa. In momentul in care nu esti hidratata in mod corespunzator, creierul este primul care resimte din plin acest lucru: dureri de cap, lipsa concentrarii, reducerea facultatii de memorare pe termen scurt. Piersica permite remineralizarea organismului deoarece contine potasiu, magneziu, fosfor si fier.

Pentru o digestie mai buna

Bogata in fibre solubile, piersica faciliteaza digestia. Dar, pe langa faptul ca previn constipatia si diminueaza riscurile aparitiei cancerului la colon, alimentele bogate in fibre, in fibre solubile in special, contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare si permite un mai bun control al diabetului de tip 2 si al apetitului. Fibrele capteaza colesterolul si toxinele. Drept urmare, acestea sunt esentiale curatarii corpului. Si, deoarece sunt pline de apa, cum ajung in stomac fibrele actioneaza, taind pofta de mancare. Pentru a consuma cat mai multe fibre, consuma coaja curatata a piersicii deoarece aceasta contine fibre in mare cantitate.

Pentru o piele frumoasa si stralucitoare

Extractul de piersica este extrem de folosit in domeniul cosmeticii, recunoscut datorita proprietatilor sale catifelante si datorita continutului bogat de Vitamina A, provitamina A, Vitaminele B, C si D. Aceste vitamine ii confera piersicii o putere regeneranta si protectoare care intareste rezistenta si tonicitatea pielii.

Be Sociable, Share!