Motive excelente de a practica jogging

Vara suntem mai motivate sa facem sport. Urmeaza sa ne afisam silueta in costume de baie, in pantaloni scurti si fustite. Toamna nu ai nici un motiv sa nu continui ceea ce ai inceput vara. Daca inca iti lipseste motivatia necesara pentru a te apuca de practicarea joggingului, iata cateva motive excelente care te vor convinge cu siguranta.

Joggingul te face mai inteligenta

Poate nu stiai acest lucru: hrana corpului se alatura celei spiritului. Dovada vie pentru acest lucru este chiar joggingul care, conform unor studii recente imbunatateste performantele cerebrale datorita unei oxigenari mai eficiente de care profita intregul corp, pana si neuronii. Alergatul favorizeaza cresterea celulelor cerebrale, stimuleaza memoria si ne mentine in forma capacitatile cognitive.

Este aliatul siluetei tale

Pe langa faptul ca joggingul iti garanteaza o greutate stabila (cu conditia sa nu te arunci asupra mancarii dupa o sedinta de jogging) joggingul ne tonifiaza partea inferioara a corpului. Un antrenament regulat intareste muschii, ligamentele si tendoanele, indepartand in acelasi timp riscurile de ranire.

Candidatii la slabit pot conta pe jogging pentru eliminarea grasimii. In plus, o sedinta de jogging este capabila sa stimuleze metabolismul. Cu alte cuvinte, eliminam mai multe calorii.

Joggingul este recomandat persoanelor care sufera de diabet

Joggingul reduce efectele negative ale diabetului deoarece exercitiul fizic contribuie la mentinerea unui nivel de glicemie normal. Joggingul reduce rezistenta la insulina, caracteristica diabetului de tip 2.

Joggingul sporeste densitatea osoasa

Impactul picioarelor asupra solului iti va obisnui corpul sa fie mai rezistent la socuri. Astfel, in zonele solicitate de catre efort (fie in timpul practicarii jogginguluim, fie in timpul unei simple plimbari) corpul este constrans sa se adapteze, acest lucru ducand la sporirea densitatii minerale osoase. Rezultat: riscurile de fracturi sunt reduse in mod substantial.

Joggingul combate stresul

Se stie deja acest lucru, joggingul face parte din cele mai bune antidoturi pentru moral. Este un lucru dovedit deja, joggingul poate combate simptomele depresive si anxietatea. Dupa doar 30 de minute de alergat, te va invada un sentiment unic de bunastare datorita eliberarii faimoaselor endorfine.

Joggingul are grija de inima ta

Alergand, inima se obisnuieste sa lucreze fara efort. Rezultat: functia cardiovasculara este imbunatatita, tensiunea arteriala scade. Cu alte cuvinte, riscul de a suferi de boli cardiace este redus.

Joggingul te va ajuta sa iesi din zona de confort si sa alungi gandurile negative. In plus, iti vei stabiliza pofta de mancare. Organismul tau va avea nevoie de un aport regulat de calorii. Totodata, te vei ambitiona sa faci alegeri mai sanatoase in materie de alimentatie si sa scapi de afectiunile digestive.

Be Sociable, Share!