Motive excelente de a consuma rosii

Rosiile sunt excelente pentru sanatatea noastra. Se pot consuma intr-o multime de feluri, in salate, crude sau fierte, pe sandwich sau sub forma de sos. Iata cateva motive excelente de a le consuma fara moderatie.

Rosiile sunt pline de vitamine si minerale

Rosiile sunt o sursa excelenta de Vitaminele A, B, C si K. Sunt bogate in potasiu, in folati, in calciu si in magneziu. Rosia contine niacina, tiamina si fosfor, niste elemente esentiale unei sanatati optime. In plus fata de faptul ca rosia ii confera organismului nostru o multitudine de vitamine si minerale, aceasta are un continut scazut de grasimi saturate, de calorii si colesterol.

Rosiile sunt bogate in antioxidanti si in fibre

Rosiile sunt bogate in Vitaminele A si C, in betacaroten care actioneaza ca si antioxidanti care neutralizeaza radicalii liberi. Drept urmare, rosiile sunt excelente pentru sanatatea pielii tale. O portie de rosii – 150 de grame – contine 2g de fibre ceea ce este echivalentul a 8% din portia recomandata de de catre Organizatia Mondiala de Sanatate.

Rosiile sunt bune pentru ochi

Vitamina A prezenta in rosii imbunatateste vederea si contribuie la prevenirea degenerescentei maculare care poate sa duca chiar la orbire.

Rosiile sunt excelente pentru piele

Rosia contine in mod natural caroten si licopen, adesea folosit in produsele de infrumusetare profesionale. Rosiile contribuie la protejarea pielii impotriva pagubelor provocate de soare sau de alti factori iritanti. Rosia joaca un rol esential si in diminuarea ridurilor.

Rosiile sunt bune pentru inima

Datorita Vitaminei B si potasiului pe care rosia o contine, rosia reuseste sa reduca nivelul de colesterol si sa scada in mod considerabil presiunea sanguina. Consumul regulat de rosii contribuie la prevenirea accidentelor cardiovasculare si a altor boli cardiovasculare.

Rosiile contribuie la prevenirea cancerului

Licopenul joaca un rol esential in prevenirea mai multor tipuri de cancer, cel de plamani in special, de prostata si de stomac. Licopenul, substanta care ii confera rosiei culoarea rosie este mult mai usor eliberata in momentul in care rosia este gatita. Adauga rosiei un corp gras precum uleiul de masline pentru a facilita absorbtia licopenului.

Un alt atu al rosiei este continutul scazut de calorii. Rosia este este extrem de bogata in apa, in jur de 90-93% din compozitia rosiei este apa. 100 de grame de rosii contin doar 20 de calorii. Rosia are un continut scazut si de proteine, grasimi si glucide. Consumul zilnic de rosii le permite persoanelor care nu consuma multa apa sa se hidrateze in mod corespunzator.

Be Sociable, Share!