Cum sa tii sub control consumul de zahar din perioada sarbatorilor

Perioada sarbatorilor de sfarsit de an este cel mai adesea sinonima cu consumul de zahar in exces. Nu stii ce sa faci ca sa previi acest lucru si sa fii in forma maxima de sarbatori?

zahar

Zaharul este prietenul sau inamicul nostru? Niciunul, nici altul. Totul tine de cantitatea in care este consumat insa. Aceasta mica placere face deja parte din cotidian. Si face parte din multe alimente care sunt consumate in aceasta perioada. Si in acest caz trebuie sa fim cat mai vigilenti pentru a putea profita din plin de toate beneficiile sale. Daca vei consuma prea mult zahar, vei ajunge sa iti schimbi intregul metabolism si sa il dai peste cap.

Daca zaharul este prezent in mod natural in alimentatia noastra – prin consumul de fructe de exemplu, anumite tipuri de zahar pot avea niste efecte devasatatoare asupra sanatatii noastre. Concret, aportul masiv de zahar este cel care favorizeaza hipertensiunea, diabetul, riscul cardiac si o supraincarcare cu grasimi a ficatului. Pentru a evita insa toate aceste probleme, ar fi bine sa consumi o doza potrivita, adica de 50 de grame pe zi.mult zahar, vei ajunge sa iti schimbi intregul metabolism si sa il dai peste cap.

De altfel, atunci cand vorbim despre zahar, nu vorbim in mod neaparat despre bucata sau despre bucatile de zahar pe care le adaugam la ceai sau la cafea. Sau la cel folosit la prepararea unei prajituri de exemplu. Majoritatea zaharului pe care il consumam provine de la sucuri, de la toate produsele industriale care sunt dulci, mai ales biscuitii, inghetata, batoanele de ciocolata sau alte produse de patiserie sau consumate la desert. Deci cu cat vei evita mai mult aceste produse cu atat vei evita mai mult si mai bine toate problemele legate de consumul excesiv de zahar.

Bineinteles ca nu vorbim despre privarea de unele produse de patiserie sau de cicolata in aceasta perioada. Trebuie sa te si bucuri din plin de Craciun. Dar daca vei raspandi peste tot in casa prajituri, ciocolata si alte tentatii, vei fi ispitita sa rontai peste tot putin din toate in orice moment. Vei risca si sa iti strici pofta de mancare dar si sa consumi mult prea multe calorii.

Un truc sau sfat care poate fi de folos – tine-le acoperite. Astfel toate aceste produse gurmande vor fi mult mai putin tentante. Poti organiza unele sedinte de degustare mai ales dupa masa. Acestea vor fi astfel un adevarat moment de sarbatoare. Poti degusta o prajitura traditionala pe post de desert si unele bucati de ciocolata pentru a favoriza digestia.

Ciocolata, bomboane, torturi, prajiuri… supradoza de zahar te va evita in acest an daca tii cont de aceste sfaturi. Nu vei fi frustrat sau frustrata, deoarece trebuie sa iti faci si unele placeri. Trebuie doar sa mananci cat mai lent in timul meselor din aceasta perioada, sa iti asculti toate senzatiile si sa tii un mic loc si pentru desert. Nu uita ca zaharul nu trebuie sa fie mai mult de 10% din aportul de calorii zilnice. Zaharul nu este nociv pentru organism.

Be Sociable, Share!