Kefirul, bautura cu 1000 de virtuti

Toate culturile au alimentatia lor fermentata: miso, tamari, varza lacto-fermentata, rejuvelac, kefir, kombucha…batranii stiau ca produsele fermentate consumate in mod frecvent sunt extrem de importante pentru sanatatea noastra, pentru instestinele si vitalitatea noastra dar si pentru imunitate.  Kefirul este o bautura originara din Caucaz si este produsa din laptele fermentat in care se introduc granele sau ciupercile de kefir. Cu o textura cremoasa si un gust acrisor lejer, kefirul are o multime de beneficii asupra sanatatii.

Kefirul este o bautura magica pur si simplu, extrem de blanda cu stomacul nostru, regeneranta, detoxifianta, o bautura ce stimuleaza sistemul imunitar si flora intestinala. Aceasta bautura se poate prepara extrem de simplu si acasa, nu trebuie neaparat sa o achizitionezi din magazin.

Kefirul este:

  • Elixirul vietii pentru persoanele care il consuma;
  • Un ritual cotidian sacru;
  • Un prieten de nadejde in bucatarie;
  • O mostenire seculara;
  • O bautura familiala prin excelenta;

La fel ca toate bauturile fermentate, kefirul este blanda cu stomacul tau, poseda 1000 de virtuti. Dupa procesul de fermentare, produsul final contine destula drojdie si bacterii vii pentru a putea fi considerat probiotic, adica o substanta benefica sanatatii care actioneaza asupra stimularii florei intestinale si imunitatii naturale.

Kefirul este folosit in mod traditional pentru purificarea sangelui, a bilei, a ficatului, a rinichilor, avand o actiune benefica impotriva diareii sau constipatiei, ideal in caz de convalescenta. Kefirul este o bautura ce purifica si reinnoieste sangele, din acest lucru rezultand o multitudine de beneficii asupra organismului. Kefirul are abilitatea de a “pune in ordine” organismul, nicio constipatie sau diaree nu rezista curei cu kefir. Acesta reconstituie flora instestinala, intareste sistemul imunitar, este anti-bacterian, anti-infectios, anti-tumoral, amelioreaza starea generala de sanatate si creste speranta de viata.

Kefirul normalizeaza greutatea corporala si tensiunea arteriala, diminueaza nivelul de colesterol din sange. Datorita continutului bogat de calciu, kefirul intareste oasele si te ajuta enorm daca ai probleme cu oasele fragile. Incluzand kefirul in dieta ta zilnica, vei fi ocolita de osteoporoza, afectiune cunoscuta si sub numele de boala oaselor fragile. In plus, daca ai probleme cu gingiile te poti baza tot pe kefir, acesta fiind extrem de eficient in combatarea parodontozei.

Kefirul te ajuta sa scapi de kilogramele in plus. Daca tii o dieta pe baza de kefir timp de o saptamana, vei fi automat mai supla cu cateva kilograme.

Kefirul amelioreaza sistemul nervos adica memoria, reflexele si atentia. Ba mai mult, aceasta bautura magica te ajuta sa treci peste perioadele de depresie, peste perioadele mai tensionate.

Kefirul are beneficii si asupra pielii. Datorita continutului bogat de acid lactic, kefirul dizolva lipidele care mentin legate celulele moarte si te ajuta sa ai o piele mult mai frumoasa. Kefirul se poate utiliza si sub forma de masca de infrumusetare, pe post de demachiant, pe post de exfoliant, crema de maini sau crema hidratanta.

Vara, kefirul este o bautura racoritoare, ideala de consumat in zielele caniculare de vara. Il poti combina cu succes cu sucul natural de fructe, precum cel de capsuni sau mere. Rezultat? O bautura delicioasa si racoritoare.

Anghinarea, antioxidantul verde

Plina de vitamine si fibre, anghinarea reprezinta leguma ideala a primaverii. Anghinarea face parte din familia asteraceelor si are drept nume latin Cynara cardunculus. Anghinarea este o leguma ce nu suporta frigul, avand nevoie de temperaturi blande in perioada de crestere. Anghinarea este o leguma ce detesta canicula, in unele regiuni este cultivata in perioada de iarna blanda pentru a fi recoltat primavara.

Asteraceele reprezinta o familie interesanta, numeroase specii apartinand acestei familii sunt folosite ca si plante medicinale sau consumate datorita numeroaselor beneficii: musetelul, arnica, laptuca, papadia.

Anghinarea nu face exceptie. 100g de anghinare gatita contine in jur de 18kcal, fiind o excelenta sursa de fibre solubile, de fructo-oligosaccharide, care permit asimilarea calciului si magneziului.

Anghinarea este o sursa excelenta de cupru dar si de:

  • Vitamina B9, necesara reinnoirii si multiplicarii celulelor;
  • Vitamina K;
  • Fier;
  • Magneziu;
  • Mangan;
  • Vitaminele B1, B2, B3, B5, B6, C, calciu, zinc, potasiu si fosfor. Cu alte cuvinte, un aliment extrem de sanatos.

Partile comestibile ale anghinarei sunt bogate in antioxidanti, compusi fenolici si antocianine. Drept urmare, anghinarea este capabila sa previna bolile cardiovasculare si anumite tipuri de cancer.

Anghinarea stimuleaza ficatul

Anghinarea poseda o serie de proprietati depurative dar si coleretice. Aceasta stimuleaza secretia biliara si evacuarea bilei veziculare datorita continutului de cinarina. Insa cinarina este concentrata si in frunzele anghinarei. Partile consumabile din anghinare contin putina cinarina. Infuziile pe baza de frunze de anghinare sunt singurele care pot sa stimuleze ficatul. Polifenolii continuti de anghinare ajuta la prevenirea cancerului de ficat provocand apoptoza celulelor canceroase.

Faciliteaza eliminarea urinara

Anghinarea faciliteaza eliminarea urinara. Este un diuretic lejer datorita continutului bogat de potasiu si de inulina. Un studiu a demonstrat faptul ca printre copiii si adultii obezi care urmeaza un regim sarac in calorii, cei care au consumat suc de anghinare, au observat o diminuare a senzatiei de foame. In plus, si indicele de masa corporala a scazut simtitor.

Regleaza tranzitul

Datorita continutului bogat de fibre, anghinarea faciliteaza tranzitul intestinal si contribuie la lupta impotriva cancerului de colon. O parte din glucidele continute de anghinare sunt constituite din inulina care stimuleaza cresterea bacteriei bifidobacteria, bacterie ce permite lupta impotriva bacteriilor patogene.

Anghinarea este ideala pentru femeile insarcinate

Anghinarea este bogata in folati, cunoscuti sub denumirea de Vitamina B9. O anghinare cruda acopera un sfert din nevoile zilnice de Vitamina B9. Femeile insarcinate au mare nevoie de acesti folati in primul trimestru de sarcina deoarece acestia diminueaza riscul aparitiei unor anomalii la fat.

Somn, tonus, digestie…de ce infuzie ai nevoie?

Digestie, somn, eliminarea toxinelor…descopera care sunt infuziile care te vor ajuta sa te simti mult mai bine.

Busuioc pentru tratarea digestiei dificile

Aceasta planta aromatica originara din India nu trebuie sa lipseasca din bucataria gospodinelor care se respecta. Busuiocul are o multime de virtuti inca necunoscute de multe persoane. Sub forma de infuzie, frunzele sale lupta impotriva aerofagiei si actioneaza asupra aparatului digestiv, al stomacului si intestinelor. Infuzia de busuioc combate indigestia, previne greturile si varsaturile si faciliteaza eliminarea viermilor intestinali. Ai nevoie de 1-2 lingurite de planta maruntita si de 250ml de apa clocotita. Toarna apa clocotita peste planta maruntita, acopera timp de 10 minute, dupa care strecoara. Se pot consuma 2-3 cani de infuzie de busuioc pe zi, inainte de masa.

Caltunas pentru tonifiere

Caltunasul poate fi consumat intr-o multime de moduri si poseda o multime de proprietati medicinale de care ar fi pacat sa nu profiti. Frunzele si florile au un continut bogat de Vitamina C care tonifica organismul si intareste sistemul imunitar. Infuzia de caltunas se prepara din 2g de frunze la o cana cu apa. Se consuma cate o cana pe zi.

Floarea pasiunii pentru regasirea somnului

Crescand in tarile din America tropicala , aceasta floare a pasiunii are virturti calmante extrem de folosite in fitoterapie. Principalii constituenti al plantei, aflati in flori si frunze actioneaza ca niste mesageri asupra creierului, favorizand relaxarea musculara. Infuzia de floarea pasiunii are un efect sedativ care favorizeaza somnul si imbunatatesc calitatea somnului. Floarea pasiunii reprezinta remediul ideal impotriva insomniilor. Se pune o lingurita de planta uscata la o cana cu apa clocotita, se lasa la infuzat 5-10 minute, se strecoara si bea cate o cana seara, inainte de culcare.

Iarba neagra pentru eliminare

Acest arbore micut este inflorit toata vara, pana la inceputul toamnei. Iarba neagra are proprietati dezinfectante puternice, fiind recomandata in tratarea tuturor afectiunilor ale cailor urinare, atat la barbat cat si la femeie. Infuzia, diuretica si depurativa, faciliteaza munca rinichilor si trateaza reumatismul si artrita. Iarba neagra poate vindeca cistita si reechilibreaza rapid flora intestinala. Infuzia se prepara din 2 lingurite de planta la 250ml de apa clocotita. Se lasa la infuzat timp de 5-10 minute si se consuma de 3 ori pe zi.

Coada-soricelului
Coada – soricelului este o planta ce imbunatateste peristaltismul tubului digestiv, amplifica secretia de sucuri gastrice, reduce senzatia de greata si inapetenta. Este antispastica. Se prepara un decoct din 10 g de planta uscata la 1 litru de apa, lasand sa fiarba pana cand apa scade la jumatate. Se consuma cate trei cani pe zi impotriva diareii, colicilor abdominale si ulcerului.

Cunosti beneficiile fisticului?

Fisticul poseda o multime de beneficii. Pe vremuri, acesta era recomandat pentru vindecarea bolilor benigne precum durerile de dinti. Fisticul este o nuca cu un continut extrem de scazut de calorii, intre 3 si 4. Un continut bogat de acizi grasi, bogat in fitosteroli, fisticul contine in egala masura o multime de fibre alimentare, reprezentand o veritabila sursa de antioxidanti.

Fisticul lupta impotriva stresului

Iarna frigul si lipsa soarelui te deprima? La serviciu esti cu moralul la pamant? Daca ai consuma fistic pentru a-ti mai ridica putin moralul? Recente studii stiintifice arata ca fisticul au o actiune benefica asupra reactiilor acute aflate in stransa legatura cu stresul datorita continutului bogat de antioxidanti precum resveratrolul, luteina sau narigenina. Acesti antioxidanti franeaza actiunea nefasta a stresului asupra organismului. Consumul regulat de fistic permite reducerea efectelor stresului asupra presiunii sanguine. Fisticul reprezinta o sursa excelenta de magneziu. Or, magneziul este un anti-stres prin excelenta, acesta contribuind la reglarea presiunii sanguine.

Fisticul este bun pentru tranzitul intestinal

Fisticul este o nuca extrem de bogata in fibre: 28g de fistic contine 3g de fibre alimentare, adica in jur de 12% din aportul zilnic recomandat. Fibrele au un rol esential in functionarea tranzitului intestinal. Datorita puterii de absorbtie a acestora, fibrele stimuleaza contractiile intestinului si favorizeaza activitatea bacteriana in colon.

Fisticul lupta impotriva bolilor cardiovasculare

Aproape 90% din grasimile continute de fistic sunt grasimi nesaturate care sunt capabile sa scada nivelul de colesterol si sa previna bolile cardiovasculare. Fisticul contine si potasiu, un mineral ce ajuta la reglarea tensiunii arteriale. Fisticul are un continut bogat de polifenoli, niste antioxidanti ce au o multime de efecte benefice asupra inimii.

Fisticul combate migrenele

Datorita continutului bogat de magneziu si vitamina B6, implicate in buna functionare a celulei nervoase, fisticul reprezinta remediul excelent pentru combaterea stresului. In plus, cei doi nutrienti ajuta si la eliminarea durerii de cap. Se recomanda consumul de fistic crud, intre 50 şi 80 g pe zi, pana la eliminarea problemei. In cazul persoanelor stresate, fisticul va avea efectul scontat daca este combinat cu o dieta saraca in grasimi saturate si bogata in cat mai multe fructe si legume (recomandat, cinci portii pe zi) si cate 30 de minute de miscare zilnic.

Fisticul previne constipatia si diabetul

La persoanele care obisnuiesc sa consume in mod regulat fistic s-a observat faptul ca acestea au un tranzit intestinal excelent, fiind ferite de constipatie. Explicatia este urmatoarea: fisticul ocupa un loc de cinste prinintre alimentele bogate in fibre alimentare. Mai trebuie mentionat si faptul ca fisticul are capacitatea de a transforma carbohidratii si o serie de nutrienti in glucoza, mentinand astfel nivelul glicemiei in parametri normali, prevenind astfel si aparitia diabetului.

Cromoterapia: origine, proprietati si aplicatii

Cromoterapia este o disciplina ce dateaza din Egiptul Antic, disciplina ce vindeca cu ajutorul unei culori, permitand echilibrarea unui organ, calmarea unei dureri sau a unui dezechilibru emotional, folosindu-se de calitatile proprii fiecarei nuante.

Cromoterapia vine de la Avicenna, un filozof, savant, medic si om de stiinta din Persia. Acesta era de parere ca o culoare poate avea o importanta vitala in diagnosticul si tratamentul unui numar mare de boli. Avicenna a stabilit un prim tabel cu corespondentele dintre temperatura corpului si o anumita culoare, dar si in legatura cu influenta culorilor asupra starii fizice si psihice. Acesta a constatat faptul ca pentru vindecarea unei persoane este nevoie de o culoare contrara simptomelor sale. De exemplu, un bolnav care sangera nu avea voie sa priveasca un obiect de culoarea rosie si nu trebuia sa se expuna unei lumini rosii deoarece aceasta viziune stimula tensiunea sanguina. O alta culoare precum albastrul de exemplu calma si diminua pierderea de sange.

Mult mai tarziu, in 1972, Jean Michel Weiss, originar din Austria, imbogateste bazele cromoterapiei, concepand un aparat capabil sa genereze pana la 999 de nuante de culori. Efectele culorilor au fost confirmate de medici si de analize in laborator.

Proprietatile curative ale cromoterapiei

Mai intai iti amintim faptul ca toate culorile se formeaza datorita unei lumini care se reflecta asupra obiectelor. Fiecare culoarea poseda o lungime de unda diferita. Undele de culori actioneaza in mod esential asupra trei axe:

–         la nivel fizic: acestea pot reechilibra un organ in mod direct;

–         la nivel emotional culorile actioneaza in momentul in care le punem in valoare intr-un mediu aflat in imediata apropiere a persoanei care trebuie tratata;

–         la nivel simbolic culorile pot avea un efect direct asupra aspectului mental al unui individ;

Aplicatiile terapeutice

Violetul purifica sangele, elimina toxinele, intareste sistemul imunitar, regenereaza ficatul, calmeaza starile de nervozitate si stimuleaza inspiratia.

Culoarea indigo este o culoare anestezianta, folosita impotriva durerilor de cap, durerilor de dinti, reumatismului sever. Aceasta culoare pune in valoare capacitatile intuitive.

Albastrul calmeaza majoritatea crizelor, este folosita in mod frecvent impotriva tulburarilor de ordin psihic. Antispasmodic, albastrul actioneaza si asupra bolilor inflamatorii si hipertensiunii arteriale.

Culoarea turcoaz este calmanta, actioneaza impotriva durerilor bruste si regenereaza derma.

Verdele este folosit in caz de epuizare sau de stres intens, te ajuta sa fii mai lucid si sa iei decizii dificile, combate insomnia si stimuleaza apetitul sexual.

Galbenul confera energie, actioneaza asupra sistemului digestiv, are un efect pozitiv asupra sistemului nervos.

Portocaliul este eficient in cazul unor probleme cu glanda tiroida si in eliminarea surplusului de materie adipoasa. Este o culoare ce combate durerile musculare, artritice si lombare si este recomandata in caz de astm si alergii.

Rosul trebuie evitat de persoanele colerice, confera energie, stimuleaza sistemul sanguin si lupta impotriva anemiei.