Smochine fructe binecuvantate

Azi vom vorbi despre un fruct special, extrem de recomandat datorita beneficiilor conferite: smochina. Smochina este originara din Orientul Mijlociu fiind mai raspandita in zonele din Orientul Apropiat si Mijlociu si in Africa de Nord. Exista peste 200 de varietati de smochina. Smochina se consuma de obicei uscata insa se poate consuma si proaspata.

Ca majoritatea fructelor uscate, smochina contine o cantitate scazuta de apa: 15-20%. Drept urmare, smochina este bogata in nutrienti spre deosebire de fructele proaspete. Saraca in protide si lipide, smochina contine si gulcide, fructoza si glucoza in special. Smochina este un fruct ce poate intra in categoria alimentelor cu indice glicemic mediu spre mare, in functie de varietatea acesteia. Deoarece glucidele constituie carburantii muschilor, smochina este recomandata in special persoanelor sportive, in cazul unui efort prelungit: drumetie, schi de fond. In plus, continutul sau bogat de zahar si continutul sau sarac de apa transforma smochina intr-un mediu ostil pentru micro-organisme, drept urmare un aliment usor de conservat si transportat.

Smochina este un fruct bogat in fibre. Cu un continut de 8g/100g, smochina este una din cele mai bune surse de fibre alimentare, la fel ca si strugurele uscat sau prunele uscate. Smochina contine fibre insolubile in special care favorizeaza tranzitul intestinal si previn constipatia. Fibrele confera rapid senzatia de satietate. O portie de smochine confera in jur de 13-16% din nevoile zilnice de fibre.

Smochina este un fruct concentrat in vitamine si minerale. Smochina este un concentrat de minerale si de oligoelemente. Aceasta contine magneziu, calciu, cupru si fier. Unul din principalul atu al smochinei asupra sanatatii noastre este faptul ca are capacitatea de a ne regla sistemul nervos, datorita continutului bogat de potasiu.

Iata alte beneficii ale smochinelor pe scurt:

– Smochinele un continut ridicat in calciu si fosfor, de doua ori mai mult decat laptele, prevenind osteoporoza, fiind folositoare copiilor aflati in perioada de crestere precum si persoanelor predispuse la hipocalcemie (lipsa de calciu in sange).

– Smochinele previn anemia, datorita continutului bogat de fier.

– Smochinele au un continut ridicat de vitamina C, fiind folositoare in mentinerea frumusetii pielii, a structurilor tesuturilor, prevenind racelile si imbunatatind sistemul imunitar.

– Smochina este un fruct ce contine importante cantitati de potasiu, un mineral deosebit de util metabolismului nostru.

– Smochinele sunt folosite dept remediu pentru tulburarile gastro-intestinale.

– Smochinele au efecte afrodiziace.

– Smochinele previn aparitia anumitor tipuri de cancer, in special cancerul de colon (prin continutul ridicat de fibre) si cancerul de san.

– Smochinele scad nivelul de colesterol din sange.

– Smochinele reprezinta o sursa buna de flavonoide si polifenoli – antioxidanti naturali care intaresc imunitatea.

– Smochinele previn bolile cardio-vasculare.

Orezul si beneficiile acestuia

Orezul, alimentul sanatos prin excelenta, a devenit atat de obisnuit incat abia ca ii mai acordam atentie! Cu toate acestea, exista o varietate infinita de orez, atatea gusturi si retete de imaginat!

Orezul este o cereala indispensabila echilibrului alimentar

Orezul, un aliment bogat in vitaminele din grupa B, contine mai putine proteine decat celelalte cereale, insa este de o calitate mai buna. Orezul este aproape perfect, conferind un echilibru ideal intre proteine, lipide si glucide. Orezul merita atentia noastra, este acolo cand ai nevoie de el. Stocurile sale par inepuizabile. Orezul este aruncat si la nunta, reprezentand un simbol al vietii si al fertilitatii.

Deoarece face parte din familia produselor cerealiere, orezul poate inlocui painea, pastele, cus-cus-ul sau quinoa. Este bogat in glucide, principalul carburant al muschilor nostri. Orezul integral prezinta si mai multe beneficii asupra sanatatii. Semintele integrale sunt asociate diminuarii bolilor cardiovasculare, prevenirii anumitor tipuri de cancer, a obezitatii si diabetului.

Orezul de culoare mai inchisa – precum orezul negru – are o activitate antioxidanta ridicata. Antioxidantii prezenti in orez prezinta efecte hipocolesterolemiante. Orezul brun este ideal pentru persoanele diabetice deoarece contine fibre solubile care incetinesc cresterea glicemiei, eliberand glucoza in mod gradat. Deoarece nu contine gluten, orezul este o cereale privilegiata pentru persoanele care sufera de boala celiaca. Apa folosita pentru fierberea orezului poate fi folosita in tratarea unei diarei.

Orezul brun actioneaza ca un veritabil scut impotriva formarii celulelor canceroase la nivelul colonului, glandei tiroide, pancreasului, stomacului, ficatului si uterului. Orezul favorizeaza pierderea in greutate: dietele pe baza de orez sunt foarte eficiente, inlaturand senzatia de foame. In plus, fibrele continute de orez ajuta la eliminarea apei din tesuturi, datorita proprietatilor diuretice. Pofta de dulciuri este tinuta sub control datorita carbohidratilor de calitate.

Orezul este o sursa de energie extrem de importanta pentru organism, ajutand la functionarea optima a creierului. Daca ai colesterolul mare, nu ocoli orezul, acesta nu are colesterol. Consumul regulat de fulgi de orez ii ajuta pe adolescenti sa asimileze mai bine Vitamina B6, vitamina ce are un rol extrem de important in metabolismul aminoacizilor. Orezul este recomandat persoanelor cu un stomac iritat datorita faptului ca acesta se digera extrem de usor si este rapid asimilat.

Valoare nutritiva

In functie de procesul folosit, se poate obtine orez alb, orez brun, orez prefiert sau orez instant. Din toate acestea, orezul brun este cel mai nutritiv. Acesta contine o multime de fibre, seleniu, magneziu, zinc, Vitamina B1 si Vitamina B3. Orezul alb contine mai putine vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Orezul prefiert a fost tratat la aburi ceea ce creste lejer valoarea sa nutritiva, deoarece unele vitamine se afla in interiorul semintei. Acesta contine mai mult calciu, cupru si Vitamina B3 decat orezul alb.

Orezul instant contine Vitaminele B1, B2, B3 si fier deoarece este imbogatit cu aceste substante. Insa contine in cantitati mici alte elemente nutritive precum fosforul sau magneziul.

Orezul este bun la gust detinand un atu major: se gateste extrem de usor, sub diferite forme. De aceea, ramane un aliment gustos, preferat de majoritatea gospodinelor.

Alimente anti depresive

Depresia este cea mai raspandita boala mentala din lume. O serie de studii stiintifice au demonstrat faptul ca unele alimente contribuie la reducerea simptomelor legate de depresie. Chiar daca nu exista un remediu miracol, nici un supliment destul de puternic pentru a trata depresia, alimentele din farfurie ar putea avea un impact puternic asupra starii tale de dispozitie si moralului tau.

Acizi grasi Omega 3

Omega 3 sunt esentiali pentru sanatatea noastra si pentru creier. Studiile demonstreaza ca EPA (unul din cele doua tipuri de Omega 3) este unul din cei mai eficienti anti-depresivi naturali: acesta favorizeaza conexiunile dintre celule cerebrale si productia de serotonina, mai cunoscuta sub numele de hormonul fericirii. Printre alimentele bogate in Omega 3 se numara somonul, tonul, macroul si alti pesti grasi.

Ia un mic dejun regesc

Faptul ca sari peste mese are o influenta puternica asupra moralului, micul dejun fiind cea mai importanta masa, aceasta ajutandu-ne sa incepem cat mai bine ziua. Micul dejun zilnic ne permite sa avem mai multa energie, ne stimuleaza memoria. Depresia este adesea insotita de anxietate. Daca sari peste micul dejun, acest sentiment de nervozitate se va inrautati deoarece organismul nu va avea resursele necesare de a functiona cat mai bine.

Sporeste nivelul de vitamine din complexul B

S-a demonstrat faptul ca persoanele care prezinta carente de Vitamina B sunt mai inclinate in a dezvolta o depresie. Organismul nostru este incapabil sa stocheze Vitamina B, este deci esential sa consumi zilnic alimente ce contin aceasta vitamina. Creierul foloseste Vitamina B1 pentru a transforma glucoza in energie. Persoanele cu o carenta de Vitamina B sunt mai obosite si mai anxioase decat celelalte si sufera de insomnie.

Fii atenta la ceea ce bei

Chiar daca multe persoane sunt de parere ca alcoolul relaxeaza, alcoolul este in realitate un depresiv. Alcoolul nu este singura substanta ce are o influenta directa asupra starii de dispozitie: cafeina poate accentua simptomele depresiei si sa te impiedice sa dormi.

Alege glucidele bune

Glucidele confera buna dispozitie deoarece contribuie la sporirea nivelului de triptofan, un acid aminat care ajuta creierul sa produca serotonina. Un regim sarac in glucide tinde sa creasca senzatia de oboseala si sa reduca dorinta de a face sport. Alege alimentele potrivite precum fructele, legumele sau orezul integral. Evita painea alba, pastele si orezul.

Consuma legume verzi

Majoritatea legumelor sunt bogate in magneziu, un oligoelement benefic persoanelor suferind de scaderea moralului. Magneziul poseda un veritabil efect relaxant asupra organismului. Astfel, daca regimul tau alimentar este sarac in legume verzi, este momentul sa consumi mai multe. Spanacul este cea mai bogata leguma in magneziu dar si brocoli, mazarea si sparanghelul sunt ideale.

10 motive excelente de a consuma ciocolata

La Mayasi si la Azteci, arborele de cacao era considerat divin. In zilele noastre, amatorii de ciocolata isi rasfata papilele gustative fara sa stie ca aceasta are o multime de beneficii. Le vom afla azi impreuna!

Vitamine si minerale

Mineralele sunt substantele vedeta din ciocolata. Un simplu patratel de ciocolata neagra reprezinta o sursa excelenta de fier, de zinc, magneziu si de cupru. Bogatia de minerale continute de ciocolata contribuie la imbunatatirea sistemului imunitar, la metabolismul proteinelor precum si la formarea globulelor rosii.

Antioxidanti

Flavonoidele reprezinta familia de antioxidanti prezenti in cacao, aceleasi pe care le regasim si in fructele si legumele colorate. Acesti antioxidanti ne protejeaza organismul de agresiunile radicalilor liberi si contribuie la prevenirea unor tipuri de cancer si a bolilor cardiovasculare.

Fibre

O portie de 30g de fibre, adica un patratel de ciocolata contine un numar deloc de neglijat de fibre. Un alt element cheie in prevenirea bolilor de inima, acestea permitand incetinirea absorbtiei colesterolului si al zaharului in sange. Fara sa uitam de faptul ca fibrele contribuie la reglarea tranzitului intestinal si la calmarea senzatiei de foame.

Sanatatea inimii

Multa vreme, toate grasimile saturate erau considerate grasimi nocive. Recent, cercetatorii s-au interesat din ce in ce mai mult de diferitele tipuri de acizi grasi saturati cu scopul de a determina influenta lor specifica asupra nivelului de colesterol sanguin. In cazul ciocolatei, acidul stearic este cel care domina.

Actiune antiinflamatoare

Aceasta actiune se datoreaza antioxidantilor continuti. Acestia, alaturi de flavonoide, joaca un rol esential in reducerea stresului oxidativ.

Actiune relaxanta

Cacao contine anandamida, un nume ce provine din sanskrita si inseamna beatitudine, starea de fericire absoluta. Chiar daca este prezenta in cantitati mici, acest compus se afla la originea actiunii relaxante conferite de ciocolata. Dar atentie, ciocolata contine si cofeina. O portie de 30g de ciocolata neagra confera un sfert din cantitatea de cofeina continuta de o ceasca de cafea. Cele sensibile la cofeina ar trebui sa tina cont de acest lucru.

Antidepresiva

Cacao contine si feniletilamina, o substanta ce are un efect antidepresiv. Deci, in momentul in care esti cu moralul la pamant, mananca un patratel de ciocolata.

Recuperare dupa sport

Ai auzit cu siguranta vorbindu-se de beneficiile laptelui cu ciocolata in recuperarea dupa o sedinta de sport. Aportul de glucide si proteine in ora urmatoare dupa efortul depus este esentiala recuperarii optime dupa sport. Teobromina si catechina sunt responsabile de acest beneficiu.

Afrodisiaca

In majoritatea din cazuri, nu alimentul in sine confera acest efect afrodisiac ci contextul, atmosfera si evident, persoana cu care petrecem acele momente. Oricum ar fi, ciocolata stimuleaza sentimentul amoros.

Ce zici de o cura detox de primavara?

Am scapat de iarna, este timpul sa eliminam! Toxine, grasimi…out! Asta, cu ajutorul unei cure detox! O cura detox presupune cateva mici modificari in ceea ce priveste obiceiurile tale. Nu iti vom vorbi aici de cure detox draconice, ci de o cura detox de primvara extrem de simplu de urmat!

Elimina toxinele: fructe, legume, ceai

Toata lumea cunoaste celebrul sfat: consuma cel putin cinci fructe si legume pe zi. Pentru a-ti purifica corpul, incepe dimineata cu un pahar cu suc de lamaie proaspat. Proprietatile sucului de lamaie proaspat sunt nenumarate, acesta fiind extrem de eficient pentru purificarea si intarirea organismului.

De-a lungul zilei, bea doua cesti de ceai verde, antioxidant. Poti consuma zilnic ceai verde, compusii sai participand in mod activ in lupta impotriva imbatranirii celulare. Drept dovada stau japonezii, mari consumatori de ceai verde, care arata cu 20 de ani mai tineri decat varsta lor reala. Enervant, nu? Nu mai este atat de enervant acum ca le cunosti secretul. Antioxidantii din ceaiul verde lupta pentru a impiedica agentii patogeni sa distruga celulele. Pe scurt, de azi incepand, bautura ta preferata va deveni ceaiul verde.

La pranz, consuma legume verzi precum brocoli, conopida, varza alba sau rosie, datorita actiunii protectoare impotriva radicalilor liberi si poluantilor. Scopul nu este sa mori de foame. Consuma legumele alaturi de peste sau de carne alba, alaturi de un bol de orez thai. Legumele pot fi consumate fara restrictie deoarece au un aport caloric slab si nu contin nicio grasime nociva. Consuma fructe rosii, extrem de bogate in antioxidanti.

La cina, privilegiaza tot legumele. Proprietatile lor sunt numeroase. Pentru a evita tentatia de a manca produse fast-food, gateste legumele cu condimente, cu ghimbir, soia sau ulei de susan.

Consuma 1,5l de apa pe zi pentru a-ti hidrata si curata corpul. Pentru un efect maxim, adauga lamaie!

Reda stralucirea tenului tau

Cura detox participa si la redarea stralucirii tenului si pielii. Dupa paharul matinal cu suc de lamaie, prepara-ti un suc de morcovi pentru a-ti trezi tenul la viata. Uita de zahar care distruge colagenul si elastina si de cafea care deshidrateaza. Pentru o piele mai frumoasa, asezoneaza-ti salatele cu uleiuri ce contin Omega 3. Alimentatia sanatoasa nu este suficienta pentru a avea un ten frumos. Renunta la fumat, dormi cel putin sapte ore pe noapte.

Sportul, pentru o purificare in profunzime

Men sana in corpore sano! Sportul, bine dozat, iti va oxigena corpul, va elimina toxinele, grasimile nocive si iti va muscula corpul. Yoga si meditatia sunt doua metode prin care poti elimina gandurile negre si stresul.