Cum sa fii in forma maxima in aceasta iarna

Cum sa fii in forma maxima in aceasta iarnaIn aceasta iarna, vei fi intr-o forma maxima datorita sfaturilor si trucurilor noastre. Tehnici noi, sfaturi de alimentatie, produse naturale…totul pentru a va pastra tonusul si vitalitatea.

Mizeaza pe fructele de sezon

Alimentatia te poate ajuta sa iti pastrezi forma si vitalitatea de care ai nevoie sa lupti impotriva bacteriilor si alti virusi specifici iernii. De exemplu, poti consuma fructele urmatoare:

  • Citrice: bogate in Vitamina C, esentiala pentru  a te pastra in forma si pentru a fi mai rezistenta in fata bolilor;
  • Banana este ideala impotriva tusei seci, in special cand este gatita la vapori. Puternica sa concentratie de Vitamina C este esentiala bunei functionari a sistemului imunitar. In plus, banana contine serotonina, hormon cunoscut si sub numele de hormonul bunei dispozitii;
  • Nuca este recomandata in special pentru proprietatile sale revigorante datorita continutului sau bogat in Vitamina E, fosfor, calciu si magneziu;
  • Strugurele este cunoscut a fi drept fructul tonusului si al vitalitatii, fiind bogat in vitamine din grupa B si P, care sporesc activitatea Vitaminei C;

Mizeaza pe legumele de sezon

Legumele de sezon iti vor conferi tonus si vitalitate. De exemplu, poti consuma urmatoarele legume de sezon:

  • Varza – 24kcal/100g, bogata in Vitamina C ;
  • Andive – 15kcal/100g, contin o multime de vitamine (C, B1, B2, PP) si seleniu;
  • Ardei – 27kcal/100g, bogat in vitamine si minerale;
  • Dovleac – 20kcal/100g, bogat in provitamina A si potasiu;

Mizeaza pe produsele naturale

Pentru a te pastra in forma si pentru a avea un maxim de tonus pe timp de iarna, foloseste cat mai multe produse naturale: propolis, laptisor de matca, probiotice, drojdie de bere, spirulina, uleiuri esentiale…

Fa sport in mod regulat

Sportul reprezinta modalitatea excelenta de a te pastra in forma maxima in aceasta iarna. Sportul iti permite sa:

  • Facilitezi somnul ajutandu-te sa evacuezi tensiunile;
  • Combate depresia de sezon deoarece sporeste productia de endorfine;
  • Te pastreaza in forma deoarece favorizeaza cheltuielile energetice;
  • Combate virusii de orice fel deoarece sportul te ajuta sa faci fata scaderii bruste de temperatura, in special daca este efectuat afara;
  • Te ajuta sa te renunti la diferiti excitanti precum cafeaua, tigara sau alcoolul;

Descopera beneficiile luminoterapiei

Aceasta tehnica iti permite sa compensezi lipsa luminii iarna si sa lupti impotriva depresiei de sezon. Aceasta blocheaza melatonina (hormonul care declanseaza somnul), secretata in mod anormal pe timp de zi din cauza lipsei de expunere la lumina si creste nivelul de serotonina. Echilibrul dintre trezire si som este deci regasit. Acelasi lucru se poate spune si despre forma ta.

Cum functioneaza luminoterapia? Este suficient sa te expui in mod regulat la o lumina artificiala care reproduce intensitatea si spectrul luminos al luminii solare. Trei tipuri de aparate sunt disponibile pe piata: lampa de luminoterapie, simulatorul de lumina si ochelarii de luminoterapie.

Somnul este esential

Somnul este esential pentru buna functionare a organismului nostru. Acesta nu este facut doar sa treaca mai repede timpul ci reprezinta un veritabil barometru al sanatatii noastre. Este important sa dormi cel putin 7-8 ore pe noapte, sa nu pierzi noptile aiurea.

Ce alte sfaturi ai?

Virtutile ascunse ale pastei de dinti

Pasta de dinti este un produs must have pentru o igiena buco-dentara. Dar nu numai. Aceasta mai are si niste virtuti nebanuite.

pasta de dintiPasta de dinti este o pasta buco-dentara pe care trebuie sa o folosesti zi de zi de cateva ori pe zi, pentru a-ti curata dintii si pentru a contribui la igiena cavitatii bucale. Este extrem de eficienta pentru a lupta impotriva placii dentare dar si pentru a alunga respiratia neplacuta.

Unele dintre ele contin si produse pentru a preveni unele boli ale dintilor, cum ar fi cariile sau parodontoza. Dar pasta de dinti poate servi si la multe alte lucruri. Descopera care sunt multiplele sale utilizari.

Pentru a trata iritatiile pielii. Intepaturi de insecta, plagi, rani, alte probleme… dezagreabile, toate aceste aceste iritatii se insotesc cel mai adesea de unele mancarimi. Aplica un strop de pasta de dinti pentru a diminua umflatura in caz de intepaturi de insecte. Atunci cand este aplicata pe o plaga sau pe alte rani aceasta le usuca si permite ranii sa le usuce mai repede mai ales pe timpul noptii.

Pentru a calma o arsura. Pentru arsurile minore care nu provoaca o plaga majora – cum ar fi cele de calcator, uleiul din tigaie….pasta de dinti poate ajuta la o calmare temporara a ranii sau la o racire a acesteia. Aplic-o deci in mod delicat pe zona afectata imediat dupa o arsura. Va calma rana temporara si o va impeidica sa se deschida.

Pentru a elimina mirosurile neplacute de pe unghii. Usturoiul, pestele sau alte alimente care au un miros mai neplacut pot penetra in celulele pielii. Dupa ce ai gatit te poti spala pe maini si pe varful unghiilor cu pasta de dinti pentru a suprima orice urma de miros nepalcut.

Pentru curatarea unghiilor. Lacurile pot sa duca la o culoare terna, galbuie a unghiilor. Pentru a remedia acest lucru poti freca pur si simplu unghiile cu putina pasta de dinti. Nu uita sa aplici apoi putina crema hidratanta pentru a obtine niste maini cat mai catifelate.

Pentru a inlatura petele. Pasta de dinti poate inlatura petele mai incapatanate de pe haine si de pe covoare. Aplica pasta de dinti pe pata direct si freaca cu putere pana cand aceasta dispare. Pentru petele de pe covor, trebuie sa aplici pasta de dinti pe covor, sa freci cu ceva abraziv apoi sa clatesti imediat.

Reda bijuteriilor stralucirea de care au nevoie. Aplica putina pasta de dinti intr-un strat fin pe bijuteriile pe care vrei sa le cureti si lasa-le asa peste noapte. Curata-le apoi cu o carpa cat mai fina. Pentru ca pietrele sa straluceasca, fa un fel de gomaj fin, cu ajutorul unei periute de dinti, a pastei de dinti si a apei. Clateste apoi abundent pentru ca sa elimini orice urma de pasta de dinti. Nu utiliza insa acest procedeu pentru perle deoarece s-ar putea sa isi piarda din aspect.

De notat- foloseste o pasta de dinti obisnuita pentru a realiza toate aceste lucruri. Tu le-ai incercat pana acum?

 

7 alimente de privilegiat pentru o piele frumoasa

Te-ai saturat ca in fiecare dimineata si seara sa te tot ungi cu tot felul de creme si lotiuni de tot felul pentru a obtine o piele sanatoasa? Stiai ca poti opta pentru niste solutii naturale prin intermediul unei alimentatii adaptate?alimente

Pestii grasi, cum ar fi somonul si tonul. Mancand peste ii vei furniza corpului biotina, o Vitamina B care printre numeroasele sale functii o are si pe cea de a produce niste acizi grasi si pe cea de a metaboliza amino-acizii. O carenta in biotina poate duce la o piele care se descuameaza. Si nu este un lucru foarte sexy. Un motiv in plus pentru a consuma si sashimi la pranz.

Semintele de chia. Chia este o planta erbacee ale carei seminte sunt folosite de secole datorita virtutilor lor medicinale si nutritive. Semintele si nucile de chia sunt bogate in acizi grasi, aproape la fel de mult ca si unele tipuri de carne sau pesti grasi. Acizii Omega 3 sunt nise acizi grasi care ajuta membranele si celulele sa se mentina intr-o stare cat mai buna si protejeaza in acelasi timp pielea, furnizandu-i o buna hidratare.

Cartofii dulci. O alimentatie bogata  si echilibrata permite corpului sa pastreze pielea si celulele suficient de hidratate. Optand pentru unele alimente colorate cum ar fi unele fructe si legume, bogate in Vitamina A – cartoful dulce, dar si morcovii sau spanacul, iti vei imbunatati aspectul general al al pielii si vei putea atenua in special roseata.

Migdalele. Pline de vitamina E, migdalele te pot ajuta sa iti mentii pielea intr-o stare buna de sanatate. Vitamina E este cea care protejeaza pielea de efectele nefaste ale soarelui. Trebuie sa stii ca migdalele nu vor inlocui o buna crema cu un factor de protectie ridicat dar pot ajuta piela sa reactioneze mai bine dupa o expunere la razele UV.

Semintele de Floarea- soarelui. Aceste mici seminte sunt o sursa excelenta de Vitamina E. Ajuta si ele la protejarea pielii impotriva efectelor nefaste ale radicalilor liberi. Acestia daca sunt prezenti in exces pot distruge celulele corpului, mai ales cele ale pielii.

Glucidele complexe. Alimentele care sunt transformate si faina alba pot duce la cresterea riscului unor inflamatii si pot sta deci la originea aparitiei unor cosuri. Trebuie sa inlocuiesti deci orezul si pastele cu glucide complexe, cum ar fi orzul, quinoa, fasolea si zaharul brun, alimente care sunt cu un indice glicemic mult mai scazut.

Sucul de portocale. Sucul de portocale furnizeaza nu numai un lichid necesar pentru hidratare dar si Vitamina C care functioneaza ca si un antioxidant pentru a proteja pielea si alte celule de efectele nefaste cauzate de radicalii liberi. Vitamina C este si cea care contribuie la producerea de colagen care este principala proteina de structura din organism.

Alte alimente de consumat. Rosia si derivatele ei, cum ar fi sucul de rosii sau bulionul pot contribui si ele la ingrijirea pielii, in special a acneii. Ceaiul verde este si el la fel de potrivit.

Uleiul de Luminita noptii pentru frumusetea pielii tale

Natura poseda o multime de comori si de virtuti atunci cand vine vorba despre frumusetea pielii tale. Descopera citind acest articol cum actioneaza uleiul de Luminita noptii asupra pielii tale.onagre

Numita si Primula de seara sau frumoasa noptii, Luminita noptii este o planta venita direct din America de Nord. Este o planta celebra datorita beneficiilor sale asupra sanatatii si a unei stari de bine in general. Consumata sub forma de ulei, beneficiile sale sunt extrase direct din semintele care contin esentialul de nutrienti.

Asociata cel mai adesea si cu Limba Mielului, planta buna la toate, uleiul de Luminita noptii este interesant in primul rand datorita efectelor sale anti-imbatranire. Bogat in acizi grasi esentiali- omega 3 si omega 6, acizi de care pielea noastra are nevoie si pe care nu ii poate sintetiza in mod natural, uleiul protejeaza si impotriva dezhidratarii cutanate.

 Uleiul de Luminita noptii este cel de care ai nevoie pentru ca pielea ta sa isi regaseasca supletea, vitalitatea si capitalul de energie al epidermei.

Uleiul de Luminita noptii este de asemenea unul din cele mai bogate uleiuri in acidul AGL. Este un acid gras, polinesaturat, care este legat in mod direct de producerea de prostaglandina. Aceasta substanta, care  este apropiata de hormoni, poseda si unele proprietati anti-inflamatorii. O data cu varsta insa productia lor incetineste si devine insuficienta in orgasnism.

Pentru a preveni deci impotriva imbatranirii, uleiul de Luminta noptii este interesant pentru a reduce mecanismele care produc sau care declanseaza inflamarea care este si sursa imbatranirii cutanate.

Se poate folosi si in amestec cu uleiul de susan– 250 de ml din fiecare alaturi de un ulei esential de mandarine care are si niste virtuti cicatrizante. Este un preparat care va repara foarte repede epiderma care are de suferit din cauza agresiunilor externe  si care o va revitaliza. Uleiul de Luminita noptii este de altfel prezent in mai toate cremele cu un efect regenerant care sunt destinate pielii mature.

Proprietatile sale anti-inflamatorii sunt interesante si atunci cand vine vorba despre tratatea cosurilor. Este aliatul ideal pentru cele care au un ten acneic dar si pentru femeile care se confrunta cu cosurile in timpul sau inaintea menstruatieie sau chiar in timpul sarcinii.

Uleiul de Luminita noptii este un ulei care nu va ingrasa pielea. Va ajuta la fluidizarea sebumului si va impiedica porii sa se astupe. Pe langa toti acesti nutrienti esentiali, uleiul de Luminita noptii este si bogat in Vitamina E. Aceasta actioneaza si asupra unghiilor, fiind cea  care le confera mai multa forta si vitalitate.

Alaturi de putina lamaie, vitamina E este cea care se poate aplica pe maini pe post de tratament. Poate actiona in profunzime si asupra parului uscat si repara keratina distrusa. Parul isi va regasi astfel tonusul si stralucirea de care are nevoie. Este de ajuns daca adaugi putin ulei in samponul pe care il folosesti de obicei sau daca il folosesti pe post de masca.

Se poate consuma si sub forma de capsule – o cura de 2, 3 capsule pe zi, timp de 20 de zile.

Simti ca ai mancat prea mult? Iata ce trebuie sa faci!

digestieNimic nu este mai neplacut decat senzatia pe care o avem dupa o masa mult prea copioasa. Nu-i asa? Am dori sa dam timpul inapoi dar cum nu este posibil acest lucru iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa te simti mai bine.

O ceasca de ceai. Ceaiul are niste virturi drenante si ajuta si la eliminarea toxinelor. Bea deci o ceasca de ceai dupa ce ai mancat si vei facilita foarte mult digestia. Ce zici de un ceai de menta?

Fereste-te de alcool. Daca ti se propune un mic digestiv dupa cina sub forma unei bauturi mai bine refuza. Alcoolul are tendinta de umfla stomacul si dupa o masa mai copioasa se poate transforma in cel mai mare dusman al tau.

Apa, apa si iarasi apa. Ideal ar fi sa bei apa minerala si in timpul unei mese. Dar daca ai uitat de acest aspect, cel mai bine ar fi sa bei cat mai mult dupa masa, chiar daca acest lucru ti se pare putin mai greu.

Buna, carbune vegetal. Carbunele vegetal este un remediu excelent pentru cei care se confrunta cu balonarile. Nu este un remediul foarte clasat dar este foarte bun si in cazul durerilor abdominale. Se poate lua si sub forma de pilule care se vand la farmacie.

Bomboanele. Nu te ambala inca. Nu poti manca orice tip de bomboane. Este vorba aici tot despre menta. Bomboanele cu menta pot avea acelasi efect ca si ceaiul cu menta.

O plimbare. Nimic nu poate fi mai bun si mai placut pentru digestie decat o plimbare. Deci daca ai un caine poti impusca doi iepuri deodata. Il vei plimba si pe el si iti vei ajuta si foarte mult digestia.

Citratul de betaina. Citratul de betaina este foarte bun mai ales in perioada sarbatorilor care se apropie incet-incet. O pastila efervescenta care trebuie luata inainte de culcare.

Sport. Dar nu prea mult. Nu te ingrijora. O mica sedinta de gimnastica a doua zi dupa o masa copioasa iti poate face mult bine.

Te mai poti intinde si sa incepi sa faci un masaj in jurul buricului. Bea si cat mai multa apa.

Ce trebuie sa mananci a doua zi? Incepe micul dejun cu un ceai de rozmarin. Nu sari peste etapa micului dejun deoarece este foarte importanta. Evita doar lactatele sau painea cu unt si mananca putina paine prajita. Poti consuma si miere deoarece fructoza din miere poate elimina alcoolul. La pranz sau la cina poti consuma peste sau sunca sau putin pui. Toate consumate alaturi de orez, de legume verzi si de un fruct.

Daca simti ca iti este foame nu da iama in ciocolata, in chipsuri sau in alte dulciuri. Poti manca paine uscata sau migdale. Fara sos si fara grasimi. Ar fi bine ca macar o zi sau doua sa nu mai mananci nimic gras.

Urmand aceste sfaturi vei evita durerile de cap sau de stomac, legate de mancatul excesiv sau chiar si balonarile.