Machiaj pentru brunete

machiaj pentru bruneteAvem cateva sfaturi de machiaj pentru brunete care le va face sa arate impecabil scoatand in evidenta frumusetea lor naturala.

Scopul oricarui machiaj este acela de a-ti accentua trasaturile fara insa a dezvalui efortul pe care l-ai depus pentru a arata impecabil. Urmand sfaturile de mai jos insa, te poti asigura ca vei scoate in evidenta frumusetea ta naturala. Pentru ca machiajul perfect va ascunde partile negative evidentiind in acelasi timp toate trasaturile pozitive. Pentru aceasta insa, va trebui sa folosesti un makeup potrivit pentru culoarea parului tau. Si brunetele, nu vor putea fi puse niciodata in valoare asa cum trebuie de machiaje destinate blondelor sau roscatelor. Pentru ele insa, avem cateva sfaturi:

   1. Arunca lipstick-ul roz.

Culorile puternice precum teracota, scortisoara sau rosul aprins vor complimenta mai degraba femeile cu par inchis la culoare decat pe cele cu parul deschis. Foloseste  doar culori puternice, chiar mai inchise, care vor scoate in evidenta buzele. Daca totusi preferi rozul, alege o nuanta cat mai inchisa de roz si in acelasi timp perfectioanza-ti machiajul ochilor pentru a atrage atentia asupra lor si nu asupra buzelor.

   2. Adauga bronz.

La fel cum culoarea roz de pe buze poate strica complet machiajul unei brunete, al fel o poate face si obrajii palizi, fara culoare. Optiunea cea mai la indemana este folosirea unui gel sau pudra bronzanta in zona obrajilor. Astfel, acestia vor arata mai natural si vor fi pusi in evidenta. Atentie insa, fii cat se poate de moderata, pentru ca prea mult bronz va rezulta intr-un luciu deloc placut care va ruina machiajul deopotriva.

   3. Scoate in evidenta ochii.

O alta optiune excelenta pentru brunete este cea de a crea ochi dinamici, lasand in acelasi timp restul fetei cat se poate de naturala. Brunetele cu ochi albastri vor folosi culori calde si puternice. Cele cu ochi caprui sau negri in schimb, vor utiliza culori inchise inclusiv albastru si liliac. Pentru un ton deschis al tenului, recomandam o mascara de culoare brun inchis, care sa pastreze genele proeminente.

   4. Alege fondul perfect.

Pentru femei, indiferent de culoarea parului alegerea fondului potrivit este vital pentru un machiaj perfect si reusit. Fondul nepotrivit poate face fata sa arate  nesanatoasa de aceea recomandam ca atunci cand va cumparati fondul sa va consultati si cu specialistii unui salon de machiaj sau ai magazinului respectiv. Oricum, inainte de a cumpara fondul, testati-l pe fata, in lumina naturala a soarelui. Si nu uita, fondul nu trebuie sa dea niciodata senzatia de masca. Daca pare prea consistent, alege alt brand.

   5. Nu-ti fie frica sa experimentezi.

Sfaturile specialistilor iti pot fi intotdeauna de ajutor. Cu toate acestea, cea mai in masura sa judece ce iti va sta bine si ce nu esti chiar tu. De aceea incearca intotdeauna stiluri si culori noi, experimenteaza si gaseste mereu noi si noi look-uri care sa te avantajeze. Nu incerca insa experimente inaintea unui eveniment important, cand timpul te preseaza si, in cazul in care machiajul nu-ti reuseste vei avea probleme mari. Rezerva-ti zile speciale pentru asa ceva, zile in care sa nu ai alta treaba decat repetatele incercari de machiaje.

Dieta Atkins: Principiile si etape

 

Dieta Atkins

sta la baza cartii „The New Diet Revolution” scrisa de Dr. Robert Atkins in 1970. Din 1972 cand aceasta carte a fost lansata si pana in prezent milioane de persoane au castigat lupta cu obezitatea si bolile cardiovasculare cu ajutorului acestui program alimentar. Potrivit Dr. Atkins, dieta este utila pentru ameliorarea si prevenirea mai multor probleme de sanatate, printre care: cefaleea, dezechilibre ale nivelului de zahar din sange, intoleranta alimentara, alergiile etc. Oamenii opteaza pentru aceasta dieta deoarece pierderea in greutate este rapida, insa pacientii cu hipercolesterolemie, hipertensiune, diabet sau sindromul ovarului polichistic sustin ca s-au simtit mai bine, mai energici dupa numai o saptamana de la inceperea dietei Atkins. Astfel, in timp programul de slabit initiat de Dr. Atkins a devenit unul dintre cele mai populare din intreaga lume, revista „Time Magazine” intr-un articol afirmand ca „Dieta Atkins este cel mai popular program de slabit al tuturor timpurilor”. In consecinta, producatorii de alimente au inceput sa realizeze produse cu un nivel scazut de carbohidrati.Declinul acestei diete a inceput in 2004, cand se ridica un nou concept de dieta – „alimentatie sanatoasa, diversificata si echilibrata”.

 

Etapele dietei Atkins

Program de slabit Atkins presupune parcurgerea a 4 etape individuale. Pentru fiecare etapa se recomanda consumul anumitor alimente care au misiunea de a ajuta la scaderea si, mai tarziu, la mentinerea greutatii corporale.

Etapa 1: Inducatia

Etapa 2: Pierderea in greutate

Etapa 3: Pre-mentinerea

Etapa 4: Mentinerea greutatii

Etapa 1: Inductia

Aceasta faza a Dietei Atkins trebuie urmata cel putin 14 zile, dupa care veti observa primele schimbari veti fi pregatiti pentru urmatoarea etapa. Atentie!Se consuma maxim 20 g de carbohidrati. Planul alimentar are la baza procesul numit cetoza. Dupa cum ii spune si numele, aceasta prima faza a dieti Atkins induce pierderea in greutate prin comutarea arderii carbohidratilor cu arderea grasimilor, ca prima sursa de energie. Acest fapt nu numai sa scade pofta de manacare, prin stabilizarea nivelului de zahar din sange, dar exclude dependenta de zahar (de dulce), grau sau derivati din porumb, alcoolul, cafeina, cereale si alte alimente. Cu alte cuvinte, aceasta dieta functioneaza prin schimbarea chimiei organismului.

Reguli:
– consumati cel putin 8 pahare cu apa in fiecare zi;
– serviti constiincios cele 3 mese principale ale zilei;
– consumati combinatii echilibrate de grasimi si proteine (gaina de tara, peste, oua, carne rosie, precum si grasime sub forma de unt, maioneza, ulei de masline/sofra/floarea soarelui sau alte uleiuri vegetale);
– nu consumati mai mult de 20 g de carbohidrati zilnic;
– in primele 2 saptamani ale acestei etape nu consumati seminte sau nuci, alune etc.
– evitati consumul cafeinei sub forma de cafea, ceai, bauturi energizante, carbogazoase;
– in cazul in care aveti probleme cu constipatie, consumati ceai de crusin sau amestecati intr-o cana cu apa o lingura cu seminte de in cu una de tarate din grau si consumati acest amestec zilnic. Recomandate sunt si salatele de legume;
– se recomanda administrarea de multivitamine si minerale zilnic. Atentie! Fara fier.
– inlocuiti zaharul cu indulcitori artificiali (zaharina sau sucraloza);
– renuntati la snacks-uri deoarece acestea au un continut ridicat in proteine;
– nu consumati sosurilor deoarece acestea contin cantitati ascunse de carbohidrati;
– nu vor fi folosite produsele de slabit pe care nu este precizat ca nu contin carbohidrati;
guma de mestecat, pastilele pentru improspatarea respiratiei, siropurile de tuse sau picaturile de tuse nu sunt indicate deoarece contin zahar sau alti indulcitori calorici;
– nu consumati produse care contin zahar deoarece, in mod indirect, acestea contin cantitati uriase de carbohidrati;
– este indicat ca dieta zilnica sa contina si fructe, legume si salate.

Etapa 2: Pierderea in greutate

Cea de-a doua faza a dietei Atkins este cea a pierderii in greutate. In timpul acestei etape cantitatea de carbohidrati va creste cu 5 g pe saptamana, pana atingeti nivelul critic de carbohidrati, nivel care variaza de la organism la organism, mai exact intre 25 si 50 g carbohidrati pe zi. In aceasta etapa a dietei Atkins trebuie sa pierdeti 1-2 kg pe saptamana.

Cu toate ca in aceasta faza a dietei aveti voie sa va alegeti alimentele in functie de preferinte, cresterea treptata a cantitatii de carbohidrati consumati trebuie strict supravegheata, in caz contrar toate eforturile depunse de dvs. pana in momentul respectiv sunt in zadar. De asemenea, in aceasta etapa se recomanda consumul considerabil de legume, dar pot fi adaugate si nucile, semintele sau fructele de padure.
Aceasta etapa a dietei Atkins nu presupune trecerea de la proteine si grasimi la carbohidrati, ci se face o schimbare lenta a raportului dintre glucide, grasimi si proteine si carbohidrati.

In timpul acestei etape organismul trebuie sa identifice cantitatea necesara de carbohidrati, astfel incat sa nu permita cresterea exagerata in greutate. De asemenena, veti descoperi modul in care reactioneaza organismului dvs. la introducerea alimentrelor noi in regim, avand posibilitatea sa identificati alimentele care va produc alergii, gaze intestinale, meteorism etc.

Atentie!

Chiar daca aceasta etapa a dietei Atkins presupune introducerea treptata a carbohidratilor in alimentatie, acestia trebuie gestionati in mod inteligenti pentru a nu reveni la vechile obiceiuri alimentare.

Astfel, sunt recomandate alimente care au aproximativ 5 g de carbohidrati, ca de exemplu:
– legume: ceapa, ardei gras, broccoli, spanac, avocado;
– produse lactate: branza, mozzarela;
– sucuri de fructe: lamaie;
– nuci, seminte, migdale.

Etapa 3: Pre-mentinerea

Rolul etapelor 3 si 4 este de a mentine greutatea corporala. A treia faza, numita „pre-mentinerea”, este adoptata cand mai aveti putin de slabit si ajungeti la masa corporala ideala pentru dvs., deoarece daca in etapa precedenta slabeati cu pana la 2 kg pe saptamana, de acum se vor pierde numai cateva sute de grame saptamanal. Etapa a treia a dietei Atkins are drept obiectiv trecerea de la pierderea in greutate la mentinerea greutatii prin cresterea cantitatii de carbohidrati cu pana la 10 g pe saptamana, atata timp cat pierderea treptata in greutate este mentinuta.

Etapa 3 a dietei functioneaza prin cresterea cantitatii de carbohidrati cu 10 g saptamanal; pare nebuneste insa aceasta faza presupune coborarea pierderii in greutate la 0,5 kg si introducerea unor cantitati mici din mancarurile traditionale – paine, paste, orez, peste.

Programul alimentar va permite:

– consumarea diversificata de alimente, dar fara a face excese;
– identificarea alimentelor care va ajuta la scaderea in greutate;
– importanta servirii principalelor mese ale zilei pentru tot restul vietii;
– identificati alimentele care conduc la dependenta alimentara.

Etapa 4: Mentinerea

Intrati in ultima etapa a dietei Atkins cand ati atins greutatea corporala dorita si ati invatat sa selectati categoriile de produse alimentare care va ofera cantitatea de carbohidrati necesara pentru mentinerea greutatii corporale. Puteti consuma maxim 90g carbohidrati zilnic.

Mentinerea masei corporale ideale presupune ca greutatea sa nu fluctueze cu mai mult de 1,5 kg, saptamanal.

Este foarte important sa va mentineti atitudinea dobandita in timpul primelor 3 etape pentru ca va pastra masa corporala dorita. De asemenea, este indicat sa va cantariti o data pe saptamana pentru o monitorizate atenta a greutatii si pentru a observa schimbarile. Daca observati ca intr-o saptamana ati acumulat mai mult de 2 kg trebuie sa va intoarceti la faza de „scadere in greutate”, pentru a reduce inca o data cantitatea de carbohidrati.

Reguli pentru mentinerea greutatii corporale dorite:

1. Nu consumati produse conservate care contin zahar si aditivi alimentari ci doar mancaruri din produse proaspete.
2. Fiti consumatori indeligenti si feriti-va de produsele cu un continut ridicat de zahar, siropuri de porumb, amidon sau faina alba.
3. Varietatea este condimentul vietii, deci aveti in vedere acest fapt pentru a va mentine motivat si pentru a urma calea cea buna pentru mentinerea greutatii corporale. Incercati cat mai multe retete, din diferite categorii si produse si bucurati-va de tot ce este nou!
4. Consumul de cafeina si alcool vor fi strict limitate.
5. Frecvent urmati tratamente cu suplimente nutritionale si vitamine.
6. Actionati prompt si drastic cand observati ca incepeti sa luati in greutate.
7. Foarte importante sunt si exercitiile, care ar trebui sa faca parta din viata dvs.

 

Dieta Dukan – Principiile Regimului

Dieta Dukan – Principiile Regimului

Principiile de baza

“Nu putem sa pierdem grasimea noastra daca mancam grasimile altora.”

OK, inainte sa intram in detalii specifice despre dieta, haideti sa petrecem cateva minute discutand principiile pe care aceasta se bazeaza si motivul pentru care functioneaza cu atata eficacitate. Si eu prima data cand am citit cartea am fost tentata sa sar peste acest capitol dar intelegerea principiilor alimentare m-a ajutat extrem de mult sa ma conformez cu dieta.

Alimentatia universala este compusa din doar trei elemente: glucide, lipide si proteine.

Ceva care m-a surprins pe mine destul de mult prima oara cand am citit cartea doctorului Dukan este diferenta enorma asupra corpului nostru intre consumul a 100 de calorii de zahar vs. 100 de calorii de unt vs 100 de calorii de peste.

Glucidele / Carbohidratii

Glucidele sunt importante pentru furnizarea de energie corpului – acestea ne furnizeaza aproximativ 50% din ratiile zilnice de energie. Glucidele sunt prezente in fructe, miere, cereale, paine, paste fainoase, orez, linte, leguminoase, etc. Fructele cele mai bogate in glucide sunt bananele, ciresele si strugurii. De asemenea vinul si toate tipurile de alcool.

Organismul nostru asimileaza glucidele extrem de repede si de usor. De asemenea, asimilarea glucidelor faciliteaza secretia de insulina care in mod direct favorizeaza producerea si stocarea de grasimi.

Planul Dukan exclude glucidele in intregime in faza de atac. In cursul perioadei de croaziera, dieta permite consumul de legume deoarece acestea nu au foarte mult zahar in componenta. Restul glucidelor vor fi reintroduse cu incetul in timpul perioadei de consolidare dar nu vor putea fi consumate in cantitati nelimitate pana cand ajungem in faza de stabilizare.

Lipidele

Lipidele sunt bineinteles dusmanul cel mai mare al slabirii. Precum doctorul Dukan spune, “Nu putem pierde grasimea noastra daca mancam grasimile altora!”

Totusi in ultimii ani un numar mare de diete au deschis portile consumului de lipide precum faimoasa dieta Atkins. Este acum clar ca din pacate aceasta a fost o eroare. Consumul de lipide rezulta in cresterea nivelelor de colesterol si de trigliceride care are efecte periculoase asupra sanatatii.

Lipidele provin din doua surse: grasimile animale si grasimile vegetale.

Grasimile animale pot fi gasite in principal in porc, miel, gasca si rata. Carnea de vaca este mult mai putin grasa cu exceptia antricotului si coastelor care sunt pline de grasimi.

Untul este o forma de grasime pura si aproape la fel este si smantana.

In grupul pestilor exista 5 mari furnizori de grasimi: sardinele, tonul, somonul, scrumbia si her

Dieta Dukan

Iti permite sa mananci absolut oricat doresti. Desi grupele de alimente care pot fi consumate sunt destul de restranse, se pot consuma in cantitati nelimitate. Dieta Dukan ofera nu numai o modalitate de a pierde kilogramele ci si de a impiedica punerea greutatii la loc pentru tot restul vietii. Astfel, Dieta Dukan nu este un simplu regim ci un plan de slabire global care va invata ce trebuie sa faceti nu numai in faza de pierdere a greutatii ci pentru tot restul vietii. Dieta Dukan este compusa din patru etape succesive, fiecare la fel de importanta si care trebuie urmate cu exactitate absoluta:

Prima etapa a Dietei Dukan: Etapa de Atac

Doctorul Dukan a numit aceasta prima faza a planului “etapa de atac” deoarece consta in inceperea razboiului impotriva acelor kilograme care nu vor sa dispara. In aceasta faza se vor consuma doar proteine.

A doua etapa a Dietei Dukan: Etapa de croaziera

In perioada de croaziera se alterneaza zile de regim cu doar proteine cu zile in care se consuma proteine + legume.

A treia etapa a Dietei Dukan: Etapa de consolidare

Doctorul Dukan se refera la aceasta perioada ca si perioada de cea mai inalta vulnerabilitate a regimului. In aceste zile corpul are tendinta de a pune la loc kilogramele pierdute cu extrema usurinta. Etapa de consolidare dureaza fix 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut in decursul dietei.

A patra si ultima etapa a Dietei Dukan: Etapa de stabilizare definitiva

Dupa 25 de ani de studii, Doctorul Dukan a determinat ca avem nevoie de un plan global de slabire care asigura nu doar pierderea kilogramelor ci mentinerea greutatii pentru tot restul vietii. In aceasta consta etapa definitiva de stabilizare. Stabilizarea se bazeaza pe trei masuri simple dar, ca si restul masurilor dietei Dukan, indispensabile. Aceste trei masuri sunt:

O zi pe saptamana, joia, va fi pentru tot restul vietii o zi de atac. Adica in acea zi veti manca doar proteine exact ca si in perioada de atac;
Abandonearea ascensoarelor in favoarea mersului pe scari;
3 linguri de tarate de ovaz pe zi.

Dieta Atkins: ghid pentru incepatori

Meniu

1. Inductia

Mic-dejun: omlenta cu rosii si sunca, avocado, mozzarela, cafea decofeinizata.
Pranz: salata lui Cezar cu pui fript (salata, oua, crutoane, parmezan, ulei de masline, mustar, usturoi, lamaie, sare si piper).
Cina: friptura din carne de porc, vita, pui fara grasime, asortata cu sote de legume si salata verde cu lamaie.
Gustare: telina umpluta cu crema de branza.

2. Pierderea in greutate

Mic-dejun: 2 oua fierte, 1 rosie si 2 felii de bacon, muschi file.
Pranz: friptura din curcan cu ardei umplut cu branza si o salata verde.
Cina: friptura din cotlet de porc cu varza calita cu extra-piper si paine integrala.
Gustare: seminte din dovleac.

3. Pre-mentinere

Mic-dejun: o clatita cu capsune, dar fara sirop sau zahar.
Pranz: ciorba de fasole cu o bucatica de sunca si branza cu tortilla.
Cina: peste fript de preferat somon sau peste oceanic, cu piure din praz si conopida, salata de ridichii si castravete.
Gustare: 2 trufe de ciocolata.

4. Mentinere

Mic-dejun: 2 felii de paine, urda si o omleta cu branza (2 oua).
Pranz: ciorba din legume, salata de legume cu peste.
Cina: friptura din pui, orez/spanac cu ciuperci, salata verde cu lamaie.
Gustare: o felie de pepene galben cu suc de lime.

 

Alimente permise

Piramida alimentatiei recunoscuta de nutritionisti este total diferita de planul de alimentatie propus de Dr. Atkins.
In primul caz se recomanda 6-11 portii de produse cu un continut ridicat in carbohidrati, cum ar fi: paine, cereale, orez si pastele faisoase. Legatura dintre cele doua planuri nutritionale ramane in punctul surselor de proteine, cum ar fi: pasari de curte, carne de vita, peste, carne de porc si produse din soia.

Obiectivul dietei Atkins este de a constientiza efectul negativ al consumului ridicat de carbohidrati.

Aceasta dieta nu limiteaza cantitatea de alimente consumate sau numarul de calorii, ci interzice consumarea anumitor alimente, ca de exemplu, alimente cu un continut ridicat de zahar, alimente din faina alba, paste fainoase, insa schimb puteti consuma frecvent carne, peste, branza etc. Atat nutritionistii cat si oamenii de rand trebuie sa constientizeze ca atat rata metabolismului cat si stilul de viata difera de la individ la individ, motiv pentru care se cere flexibilitate in alegerea portiilor de mancare si piramida alimentatiei Atkins.

 

Sfaturi practice

Experti in medicina si in nutritie sunt de acord ca supraponderabilitatea si obezitatea cresc riscul aparitiei bolilor de inima sau diabetului, insa aceste probleme pot disparea daca alegem un program de slabit adecvat, cum este Dieta Atkins.

Va prezentam cateva reguli pentru a obtine rezultatele maxime oferite de dieta Atkins.

1. Cand va uitati la TV inlocuiti obiceiul de a manca cu ceva mai activ, precum: exercitiile de relaxare, utilizarea stepper-ului etc.
2. Ideal ar fi sa va achizitionati un cantar digital cu care puteti cantari si calcula: caloriile, grasimile, colesterolul, fibre, proteine, sodiu si carbohidrati.
3. Diversitatea este cuvantul cheie pentru alimentatie.
4. Pentru a creste timpul de activitate fizica zilnica evitati liftul, scarile rulante.
5. Cand mergeti la film, la diferite competitii sportive etc. luati cu dvs. chips-uri din soia deoarece au un continut scazut in carbohidrati.
6. Zilnic consumati 8 pahare cu apa. Nu inlocuiti cantitatea de apa cu ceai, cafea sau alte bauturi.
7. Oriunde va duceti luati cu dvs. o sticla de jumatate cu apa, iar pana la finalul intalnirii terminati de baut apa.
8. Mancati acasa inainte de a merge la o petrecere, iar in timpul petrecerii serviti cateva gustari si nu mai mult de un pahar cu bautura alcoolica.

 

Critici

Consumarea unei cantitati ridicate de grasimi este ideea controvesata a Dietei Atkins. Majoritatea institutiilor guvernamentale din domeniul sanatatii sustin ca o alimentatie sanatoasa presupune consumul a maxim 30% grasimi, insa prin adoptarea dietei Atkins acest procest este cu usurinta depasit.

De asemenea, o problema este si procesul numit cetoza deoarece nu se stie cat de benefic este pentru sanatate. Pe o perioada scurta de timp cetoza ajuta la scaderea in greutate, dar pe termen lung care sunt consecintele? Sunt specialisti care sustin ca anumite organe vor fi suprasolicitate pentru a sustine procesul de cetoza, si astfel inevitabil vor aparea diferite afectiuni.

Daca intentionati sa urmati aceasta dieta, va sfatuim sa consultati un specialist nutritionist!

De asemenea, sunt medici specialisti care sustin ca in prima etapa a dietei – Inductia – puteti experimeta simptome precum: ameteala, slabiciune, oboseala sau insomnie. Totodata, din cauza eliminarii fibrelor riscati sa suferiti de constipatie si, astfel, exista posibilitatea sa deveniti dependenti de laxative.

Ma mult, potrivit specialistilor cantitatea ridicata de grasimi, in timp, creste riscul aparitiei bolilor de inima, iar la femei creste riscul aparitiei osteoporozei.